10 de out. de 2008

IZZY'S FIRST REAL PHONE CALL*



Gente, minha filha ta crescendo assim... assustadoramente!
To indignada com a dimensao do entendimento de uma crianca de pouco + de 2 aninhos de idade.
Agora, ela levanta no meio da noite (tira a pull-up - que eu teimo em colocar em caso de acidente), vai ao banheiro fazer xixi (sozinha), coloca calcinha, vai ao meu quarto, abre o frigobar, pega o leite que eu ja deixo prontinho pra ela e volta a dormir...
De manha, vai ao armoir, pede pra eu pega-la no colo pra que ela possa alcancar o rack de vestidos, escolhe a roupa, os sapatos e ate as meias pra combinar...

Antes de ontem pela manha eu a deixei na sala do andar de baixo assistindo Tv e comendo um bowl of pasta, e subi pro meu computer pra pagar umas contas online, quando me dei conta de que nao tinha avisado ela, tive a ideia de ligar do meu celular pro telefone da casa pra ver se ela teria a iniciativa de atender...
... Olha so o dialogo:

Trim...trim.... Izzy: Hello! Eu: Hello Izzy!, it's mommy! Izzy: Hi mommy! (she was so surprised), I am watching Callillou .. Eu (toda feliz): Filha, a mommy is upstairs, when you finish with Callilou, shut off the tv and come upstairs ok? Izzy: ok mommy! Bye! Eu...: Bye Filha!!!

Gente, como pode? Acho que to ficando velha mesmo!!!kkkkkk

In english:
I can not believe how mature Izzy is getting every day.
I am extremely surprised with the dimension of understanding of a 2y.o child.
Lately, she wakes up during the night on her own for whatever reason, get's up, goes to the bathroom, takes care of her business, changes her underwear, comes to our bedroom, opens our fridge, takes her milk (that I always leave ready for her) and goes back to bed...

When she wakes up in the morning, she asks me to hold her up, so she can look at her armoire, takes her own outfit, choose her shoes and matching socks. (all this without my help and if I try to help... aw... she gets really upset!).

I think it is so cute and crazy at the same time when I remember she is only 2.y.o.!!!

Couple of days ago, I left her downstairs having a bowl of pasta and watching Callilou and I came upstairs to get a couple of things done on my computer.. that's when I realized I hadn't told her about coming up, so, I had the idea to call the house phone and see if she would pick it up...

Trim...trim.... Izzy: Hello! Me: Hello Izzy!, it's mommy! Izzy: Hi mommy! (she was so surprised), I am watching Callillou .. Me (Very happy): Filha, mommy is upstairs, when you finish with Callilou, shut off the tv and come upstairs ok? Izzy: ok mommy! Bye!
Me...: Bye Filha!!!

Few minutes later, she is upstairs so proud of herself for having taken a phone call for the FIRST TIME!
I am SOOO PROUD OF YOU SWEETIE!!!!


5 comentários:

Anônimo disse...

ai que fofa!!!!!!!
ela eh linda! parabens!
beijinhos

Anônimo disse...

Agora que as duas estao devidamente apresentadas, quero uma foto desse encontro....hehehhehehe

Espero que vcs se deem bem....

Sua filha eh uma gatinha....

Beijos e fiquem com Deus

Barbrinha

Anônimo disse...

oi re .
a izzy esta linda.
nao demoro pra chegar.
bjos

BRECHÓ DA SANDRA disse...

Olá Olá,

desculpe a intromissão,
mas AMEI vc !!!!!!

Mto legal o seu blog !!

um beijo

Anônimo disse...

que Lindaaa Re, imagino seu orgulho. Realmente o tempo vooa, e nossos pequenos sempre nos surpreendendo.

Ela so fala em ingles?

Bjs e boa semana!